Gymnázium Na Pražačce

2008/2009

Hockey Show 2009

Administrátor 01.01.2010 21:34

I v roce 2009 proběhla tradiční „Hockey Show“…

Projekt „PRAGAVÍK“

Administrátor 02.12.2009 20:26

Na naší cestě na Island jsme začali pracovat už začátkem roku. Jde totiž o projekt, ne jenom výměnný pobyt, a naším cílem je vytvořit e-learningovou pomůcku pro výuku angličtiny na naší škole, kterou by mohla použít i naše partnerská škola v Reykjavíku Myndlistaskólinn. Projekt financuje agentura NAEP. Proto jsme už od začátku roku vybírali témata, která by měla být zpracovaná, a pak jsme na nich pracovali. Ale pochopitelně jsme se nejvíc těšili na cestu na Island.

Výtvarná exkurze do Berlína

Administrátor 28.10.2009 22:24

Žáci z 2.C, z 3.C a primy C navštívili ve dnech 2. a 3. června 2009 v rámci výtvarných exkurzí Berlín. Cílem návštěvy bylo poznat město z různých úhlů pohledu.

Seznamovací kurz – Prima D

Administrátor 31.08.2009 19:01

5.9. – 12.9.2008

Dne 5.9. jsme odjížděli ze zličínského autobusového nádraží do malé bavorské vesničky, kde jsme byli ubytováni ve vzdělávacím středisku Wolfsteiner Hütte. Cesta autobusem trvala něco přes tři hodiny, ale o zábavu tam bylo postaráno. Když jsme byli ve vesnici, vtrhly do autobusu dvě mladé slečny, které se měly postarat o to, aby nebyla nuda. Všichni byli zprvu trochu vyděšeni, ale po chvíli jsme zjistili, jak jsou fajn. Poté, co jsme se ubytovali, následoval oběd. Po jídle jsme se všichni seznámili a zahráli si pár her. Po večeři jsme vyšli na kopec, kde byly vidět hvězdy, které v Praze málokdy vidíme. Další den jsme byli rozděleni do dvou skupin. Jedna lezla po horolezecké stěně a druhá si šla zahrát hru pád letadla, kde nám zavázali oči a odvedli na neznámé místo. Každý dostal lísteček s rolí, kterou musí zahrát. Byl tam blázen, slepec, lidé bez rukou a nohou. Poté jsme museli spojit hlavy dohromady a najít cestu do ubytovny. Ti, co lezli po stěně, si museli nejdříve vyzkoušet výstroj a pak mohli šplhat. V neděli jsme se připravovali na dvoudenní pochod. Balili jsme si věci a odpočívali, abychom nabrali dostatek sil. Následující den (v pondělí) jsme vyrazili na túru. Všichni byli natěšeni, ale po pár kilometrech do kopce všem klesl úsměv na tváři. Když jsme dorazili do skanzenu, kde jsme nocovali, tak si všichni vybalili věci a kuchařský tým šel vařit špagety s tomatovou omáčkou. Všichni měli velký hlad, a tak skoro nic nezbylo. Večer jsme se sešli u ohně, zazpívali si a šli spát. Druhý den jsme šli zpět. Cestou jsme si udělali všemi vítanou dvouhodinovou pauzu u nádherného jezera. Ostatní dny byly také plné zábavy. Lezli jsme po bednách, slepí po horolezecké stěně a hráli další zajímavé hry. Myslím si, že letošní kurz se ohledně nádherného počasí i zábavy povedl, a doufám, že i příštím primánům se bude v Bavorsku líbit alespoň tak jako nám.

Dobročinný jarmark 2008

Administrátor 31.08.2009 18:23

Hrdě k němu píšu i rok, ale pravdou je, že stejně tak dobře mohl mít prostě jen označení 1. Nebo „Vůbec první“. Nebo „Věřím, že ne poslední“.

Dne 19.11.2008 se na našem gymnáziu otevřely dveře všem zájemcům o budoucí studium, jejich rodičům i těm, co se na nás chtěli jen podívat a nenašli odvahu jindy. Celá škola se proměnila v pestrou prezentaci našeho studijního nadšení a profesorské vynalézavosti a obětavosti. Do tohoto nepřeberného množství oddělení a zastáveček týkajících se všemožných témat souvisejících se studiem jako takovým i s aktivitami studentům milými, umístila naše skromná třídní maličkost kvinta D spolu s hostem z 2.C pomenší trh s vlastními výrobky zpestřený kavárnou, kde měli návštěvníci možnost složit své unavené údy po vyčerpávajícím maratonu Pražačkou. Záměrem v prvé řadě získat nenásilnou formou finanční prostředky pna zakoupení dárků pro lidi, kteří nejenže neměli to štěstí, aby se mohli podívat na D.O.D. na Pražačce, ale bohužel někdy ani tu jeho dávku, kterou my považujeme za samozřejmou – rodinu, zázemí, domov. Ruku v ruce s tímto cílem pak samozřejmě kráčela touha zpříjemnit návštěvníkům pobyt v naší škole a umožnit jim odnést si nejen příjemný zážitek, ale také například drobné dárky pro svoje blízké. Tato oáza našla své místo ve v loňském roce zbudované studovně ve druhém patře.