Vodácký kurz 4.A Vltava

17. 6. 2019

Počasí nám přálo, když jsme ve středu 5. 6. vyrazili vlakem do Vyššího Brodu. Přes dopravní komplikace jsme se úspěšně dostali na místo. Pár odvážlivců se ještě stihlo vykoupat v řece.
Ráno jsme nasedli na lodí a po chvilce tréninku na místě, jsme vyjeli překonat první úsek. Sjeli jsme tři jezy a ujeli 20 km. Odpoledne jsme dorazili do kempu Branná, kde nás zastihl déšť.
Počasí následujícího rána vypadalo beznadějně, mrholilo, bylo zataženo a zima. Naštěstí ale vysvitlo sluníčko, jakmile jsme nasedli do lodí.
Druhý den nás čekal kratší úsek zpestřený pěti jezy. Po jejich překonání jsme dojeli do kempu poblíž Českého Krumlova, kam jsme se potom vydali na výlet. Město je opravdu nádherné, bohužel přeplněné turisty.
Další den jsme změnili posádku lodí, dvojice se totiž losovaly podle pexesa a ne podle našeho výběru. Třetí den nás čekala poklidná plavba do posledního kempu. Vydali jsme se na prohlídku hradu Dívčí Kámen a pak na skálu, ze které byl krásný výhled do okolí. Večer jsme naposledy poseděli u táboráku a zazpívali si písničky.
V neděli nás čekalo už jen závěrečných deset kilometrů do Boršova nad Vltavou, vyčištění lodí a cesta domů. Ta se kromě zpozdění obešla bez větších komplikací.
Celkově byl vodácký kurz jednou z nejlepších akcí, všichni jsme si ji užili a určitě přispěla i k utužení kolektivu.
Děkujeme našemu doprovodu, panu řediteli Kašparovi a profesorkám tělocviku Šmardové a Brožové.