Sekunda D ve Schwäbisch Gmünd

18. 6. 2019

Ráno 31. 5. 2019 jsme vyrazili autobusem z Hlavního nádraží směr Norimberk. Na nádraží v Norimberku jsme přestoupili na vlak a pokračovali v cestě do Schwäbisch Gmünd. Toto německé město s asi šedesáti tisíci obyvateli leží na řece Rems v spolkovém státu Bádensko-Württembersko.
Když si nás naši austauschpartneři vyzvedli na nádraží, po chvíli povrchního povídání o zájmech a koníčcích nastalo trapné ticho. Dokud člověk nemá společné zážitky, nenajde se moc témat, o kterých by mohl mluvit. Naštěstí se to u většiny z nás v průběhu výměny změnilo.
V sobotu byly připraveny seznamovací hry a společná procházka městem, zakončená vynikající zmrzlinou. V neděli jsme měli volný program v rodinách. Pro velkou část z naší skupiny zorganizovali němečtí partneři společný výlet na kole k jezeru s koupáním a piknikem.
Od pondělí už začal pravidelný společný program. Začali jsme hrou zaměřenou na poznání města a vařením typických švábských špeclí s čočkou. V úterý jsme navštívili Stuttgart a podívali se do Mercedes Benz muzea, jehož budova nám všem vzala dech. V centru Stuttgartu jsme si ještě zahráli tzv. escape game, kde jsme se pomocí plnění logických úkolů snažili splnit misi v časovém limitu. Další den jsme se několik hodin zúčastnili výuky na místním gymnáziu a odpoledne jsme lezli v místním lanovém centru nebo hráli minigolf. Poslední den byla na programu túra s grilováním. K večeru jsme si nezávisle na školním programu všichni společně zahráli basketbal, dali si pizzu v restauraci a poslechli si jazzový koncert v místním městském parku. V závěru výměny už nebyly české a německé skupinky, protože společné zážitky nás spojily dohromady. Proto bylo loučení v pátek ráno pro mnohé z nás smutné.
Za celý týden jsem ve městě poznala mnoho nových lidí, i těch mimo naši výměnu (většina z nich hned začala plánovat společnou návštěvu Prahy ), poznala spoustu nových míst a zažila hodně zábavy. Zároveň jsem se dle mého názoru posunula daleko v jazyku, protože jsem odbourala strach z komunikace v němčině. Pro mě osobně město, celkový program a hlavně naši němečtí přátelé daleko předčili veškerá očekávání.