Gymnázium Na Pražačce
   
Velikost písma

Indiáni na Pražačce aneb vyučování tak trochu jinak

Tisk

V prvním únorovém úterku vyvrcholilo v aule projektové vyučování, které ho se zúčastnily všechny tři sekundy.

Na začátku byly ukázky s indiánskou tématikou v Čítance 9. Inspirovaly nás k vytvoření sborníku s našimi vlastními texty: od popisů přes fiktivní příběhy až po verše.

Společný projektový den zahájila velmi zajímavá přednáška Dr. Secké z Náprstkova muzea. Málokdo z nás tušil, co všechno podnikal slavný Adalbert Fingerhut alias Vojta Náprstek. Další program byl pak vyplněn scénkami či videoklipy, v nichž se např. představil Karel May, indiánský porod moderníma očima, indiánská kuchyně, příběh princezny Pocahontas, matematika pro indiány atd. Jak se ukázalo, zajímavě se dalo pracovat ve všech předmětech. Kromě češtiny jsme to zkusili v matematice, angličtině, němčině, francouzštině, zeměpisu, v hudební i výtvarné výchově. Odvážlivci, kteří se zúčastnili závěrečného kvízu, byli odměněni po indiánsku: sušeným ovocem.

Bylo to bezesporu zajímavé zpestření „normální“ výuky, měli jsme totiž příležitost nejen pracovat s informacemi a získat poznatky, ale především zlepšovat si komunikační a organizační schopnosti. Zjistili jsme, že pracovat v týmu a mluvit před větším množstvím lidí není úplně jednoduché, ale nesmírně důležité.

Sekunda A

Na závěr několik názorů

Za celou naši třídu mohu říct, že bychom ocenili více takových projektů. Beata

Bylo to dobré zpestření výuky (jiný způsob vyučování). Neseděli jsme jen v lavicích, ale aktivně jsme se připravovali. Určitě bych v takovýchto projektech pokračovala dále. Veronika

Projekt měl mnoho pozitivních ohlasů, na tento den jen tak nezapomeneme. Gábina

Výsledkem desítek hodin příprav byl zhruba tříhodinová prezentace. Myslím, že více lidí potvrdí, že to stálo za to. Marie

Díky tomuto projektu jsme se naučili hodně důležitých věcí, které uplatníme v životě. Byl to zajímavý a obohacující způsob výuky. Adéla

Určitě to nebylo bezchybné, ale po nabytí nových zkušeností se můžeme zlepšovat při dalších podobných příležitostech a dále na sobě pracovat. Karolína R.

Všichni, co tam byli, vědí, že to nebylo dokonalé, ale upřímně, kdyby bylo, tak by nebylo co zlepšovat a to by přece nebyla škola. Filip

Přineslo nám to spoustu nových informací i zkušeností. Karolína Š.