Gymnázium Na Pražačce

Velikost písma

Výměna kvinty D s Bremerhavenem

Tisk

V termínu 18. až 25. září se kvinta D zúčastnila svého druhého výměnného pobytu. S finanční podporou Česko-německého fondu budoucnosti strávili studenti skupiny S2 přínosný týden v severoněmeckém Bremerhavenu. Tady jsou jejich vzpomínky:

„Po desetihodinové cestě jsme dorazili na nádraží v Bremerhavenu, kde na nás už čekali naši němečtí Austauschpartneři. Počáteční strach z neznáma a neschopnosti komunikace brzy opadl a před námi byl týden plný zábavy, poznávání a našeho oblíbeného jazyka. Navštívili jsme několik muzeí, vyhlídkovou věž, Klimahaus, plavili se lodí a měli možnost zúčastnit se výuky, která k našemu překvapení probíhala naprosto odlišně, než jsme zvyklí. Jeden den byl věnován Brémám, kde nás zaujala nejen architektura, ale i proslulé levné nákupy v Primarku. Volné chvíle jsme trávili většinou ve skupinkách, ať už v místním obchodním centru, doma u filmu, procházkami po městě nebo v kině. Poslední den se konala rozlučková party, kde jsme se sešli všichni včetně profesorů a užívali si poslední společný večer. Když jsme se po týdnu na nádraží loučili, překvapilo mě, jak moc jsem si všechny oblíbila a nejradši bych zůstala ještě tak měsíc. Během výměny jsme se naučili nová slovíčka i slovní spojení, poznali novou krajinu a získali mnoho nových přátel, na které se už teď těšíme, až nás za půl roku navštíví…“

„Studium na německé větvi naší školy přináší plno práce, starostí a nekonečný počet nekonečných hodin němčiny. Ovšem mezi tou vší němčinou se najdou i opravdu skvělé zážitky, zvlášť když se jede na výměnný pobyt do Německa. V rámci první fáze výměny s německými studenty jsme tedy v zářijovém týdnu od 18. do 25. září zamířili do severoněmeckého města Bremerhaven, přístavu až téměř na pobřeží Severního moře. Trvalo to skoro deset hodin a šest dlouhých her Bang!, než náš vlak konečně dorazil na nádraží v Bremerhavenu, kde už na nás čekali naši němečtí kolegové. Ze začátku jsme asi všichni byli trochu nervózní, po prvních pár větách to ale už šlo lépe a po nějaké hodině z nás už byli „rodilí Němci“. S mým německým kolegou jsem si opravdu skvěle rozuměl, oba totiž žijeme stejným koníčkem, a tak bylo stále o čem se bavit. I samotný Bremerhaven mě příjemně překvapil. Jako strategické přístavní město byl samozřejmě i Bremerhaven za války silně bombardován. Kvůli tomu se tak bohužel nezachovalo příliš historických budov, nicméně vše kompenzuje skvělá moderní architektura, která prázdná místa zaplnila. Mezi největší dominanty patří hlavně budova hotelu Sail City, rozhodně ne nepodobná mrakodrapu Burj al Arab v Dubaji, nebo budova interaktivního muzea Klimahaus stojící hned vedle. Zvláště co se Klimahausu týká, expozici 8° Ost opravdu mohu jen a jen doporučit. Kromě našeho hostitelského města se nám navíc podařilo podívat se i do blízkých Brém. Zkrátka se týden vydařil na jedničku, kromě našich německých přátel jsme se více spřátelili i my, spolužáci, byť se známe vlastně už přes čtyři roky. Má hostitelská rodina se o mě opravdu pořád starala. No a co jsem tak slyšel od svých spolužáků, kteří také nešetřili chválou, týden si všichni ohromně užili. Vážně už teď se těším na to, až se „Bremerhaveňané“ přijedou za námi podívat do Prahy. A nepíšu to jen proto, že „se to tak vždy píše“. Už aby byl březen!“

„Páteční probuzení s vědomím, že se nejde do školy, že nás čeká v pořadí již druhá výměna, bylo více než příjemné. Téměř všichni jsme již znali naše přidělené německé partnery a těšil nás fakt, že už jen 10 hodin jízdy vlakem a konečně se spolu setkáme osobně! Pátek po příjezdu byl typický. Je samozřejmé, že spousta z nás si na jiný přízvuk a výrazy musela chvíli zvykat, ale již druhý den v sobotu padly zábrany, nervozita a tak trochu strach z nového prostředí. V pondělí jsme se byli podívat, jak vypadá vyučování na partnerské škole v Bremerhavenu. Tři hodiny čistého času minuly a vyrazili jsme směr přístav, kde jsme se nalodili na vyhlídkovou loď, se kterou jsme propluli kolem obrovských nákladních kontejnerových lodí, což bylo více než zajímavé. Úterý bylo ve znamení dalšího cestování, Brémy! Nádherné historické město bylo na programu a my s radostí vyrazili na vlak, který nás za 40 minut dovezl na místo. Přenádherná architektura starého města mě osobně velice nadchla. Volné odpoledne v Brémách potěšilo jak zájemce o historii, tak i nákupní šílence. Další den nás čekalo trochu toho vzdělávání. Následně odpoledne tzv. Klimahaus, který nás všechny příjemně překvapil a zabavil. Zajímavě provedené. Dá se jen doporučit. Projekty, čtvrtek a vědomí, že už jen tento den a je na čase se zas vrátit zpět do Prahy, zpět do školy, pryč z rodin atd. Většina z nás si na projektu dala hodně záležet a ukázali nám, jak náramně si tento týden užila. Krásný týden zakončený moc příjemným společným večerem se nám všem dostal do paměti a těšíme se na březen! Vážně se už teď nemůžeme dočkat! Děkujeme!“

Výměna Kvinty D s Bremerhavenem  ::   2015 Výměna Kvinty D s Bremerhavenem  ::   2015 Výměna Kvinty D s Bremerhavenem  ::   2015 Výměna Kvinty D s Bremerhavenem  ::   2015