Gymnázium Na Pražačce

Velikost písma

Seznamovací kurz v Haidmühle

Tisk

Dne 2.9. jsme se s naší novou třídou vydali poznávat krásu a tradice Bavorska a také se naučit plno nových slovíček.

Podle mého názoru jsme si to všichni náramně užívali.

Dny s našimi německými instruktory byly plné her, zábavy a písniček. Lezli jsme po bednách, ale také po lezecké stěně. Kamarádovi, který nám podával bedny jsme museli německy říkat ,,Kiste bitte Hanzi“ a jméno Hanzi už mu zůstalo jako přezdívka! 

Všichni se dobře bavili. Také jsme se rozdělili do skupin na vaření jídla. Při dělání salátů nebo těsta na pizzu jsme vždy potají a s libostí ujídali. Myslím,že všem chutnalo, i když v den, kdy jsme ochutnávali tradiční bílé klobásy se nikdo moc štastně netvářil! 

Samozřejmě jsme se vydali i na nějakou tu túru. Ušli jsme 25 kilometrů s těžkými batohy plnými oblečení a jídlem na večeři a snídani. K večeru jsme dorazili do skanzenu, i když s malým zpožděním, jelikož se nám ztratil spolužák. Ale měli jsme štěstí! Když jsme dorazili do skanzenu, už tam Dan stál s veselým úsměvem. Takže jsme si všichni oddechli, že je v pořádku.

Večer jsme si uvařili zasloužené špagety a šli spát. Ráno jsme šli zase zpět, nakoupili si nějaké ty dobroty a byli ve sklárnách, kde nám ukázali jak se tvoří některé skleněné výrobky.

Zpět do pensionu jsme se vrátili autobusem. Další dny jsme hráli hry, měli diskotéku, museli si začít balit a odjeli jsme do Prahy.

Byl to krásný týden plný zážitků na celý život!

Od 2. do 9. září byla třída 1.D na seznamovacím kurzu v Německu. Cílem kurzu bylo, abychom se lépe poznali a více si sjednotili znalosti německého jazyka.

Když jsme tam přijeli, tak nás přivítali němečtí „instruktoři“ a hned jsme si zahráli pár her na seznámení a naučili se písničku. Potom nás provedli celým areálem včetně okolního lesa, abychom se neztratili a věděli, kam máme případně dojít.

Vždy před jídlem jsme si německy popřáli dobrou chuť a zazpívali písničku. Na každý den byla služba, která měla za úkol chodit vždy o půl hodiny dříve do kuchyně, kde dělala jídlo pro ostatní.

Každý den ráno jsme se učili slovíčka, která jsme odpoledne využili při nejrůznějších hrách. Hry byly založeny samozřejmě na seznámení žáků a procvičení jazyka. Proto nebyly žádné skupiny pokaždé stejné. Také byly pro nás připravované hry, při kterých se spojila celá třída do jedné skupiny a všichni museli spolupracovat, abychom tyto hry absolvovali úspěšně. Většinou se nám to povedlo, ale také byly hry, které se nám nedařili, ale po dlouhém prozkoumávání a spolupráci všech se nám to vždy podařilo.

Také jsem šli na výlet, na kterém jsme měli rozdělené funkce vždy po skupinkách. Aby každá skupinka udělala svou práci dobře, dohlíželi na ně němečtí „instruktoři“ Pet, Cordula a Bettyna. Na výletě se nám líbilo i když to bylo namáhavě a cesta byla dlouhá.

Kurz splnil svůj účel a všichni jsme se lépe poznali.

Celý pobyt se mi líbil - byli jsme v přírodě a jedna z našich vedoucích- měla opravdu super nápady, díky kterým byl kurz ještě lepší.

Bydlení: Moc se mi líbilo, jak vypadaly pokoje, jen uspořádání pokoje mohlo být lepší (konkrétně sprchy).

Jídlo: O hladu jsme rozhodně nebyli, jen jsem víc zvyklý na teplá jídla. Co se mi ale opravdu líbilo, bylo hromadné pečení pizzy, která se nám opravdu povedla !

Zábava: Moc se mi líbilo lezení, hra na vraha a Chaos. Vlajky byly sice slabší, ale taky to byl dobrý nápad. Skvělá byla také strašidelná noční procházka lesem.

Túra: Túra měla své plusy i mínusy, ale nakonec se mi jeví jako hezký zážitek. Líbilo se mi to, že navigační skupina (ve které jsem byl i já) vedla vše úplně sama! Bylo to sice trošku složitější, ale opravdu se mi to líbilo. Mínus možná je to, že jsme měli opravdu málo jídla a podle mě by možná stačilo jen 20 km namísto 25 (pravda ale je, že nemůžeme být ,,z cukru“)

Výuka: To úplně ohodnotit nedokážu, ale podle mě nám to určitě něco přineslo.

Takže: Super kurz!

2. 9. se naše třída 1.D vydala na týdenní seznamovací kurz do Německa. Společně s námi jely i tři naše profesorky: p. profesorka Tužová, p. profesorka Trunečková a p. profesorka Cafourková. Byli jsme ubytováni v bavorském penzionu v Haidmühle. Přivítali nás čtyři němečtí instruktoři: Patrick, Bigi, Bettina a vesele praštěná Cordula. S nimi jsme každý den hráli různé seznamovací hry a zpívali německé písničky. Výborné bylo, že jsme se díky tomu seznámili a donutili jsme se zapínat mozek (mluvili na nás totiž jen německy). Byli k nám vstřícní a dělali jsme i takové aktivity, které se běžně na školních kurzech nedělají. Např. jsme pekli pizzu, lezli na bednu, hráli hru na vraha a hru chaos, měli bavorský den a noční "bojovku" bez baterky. Také jsme měli náročný dvoudenní výlet, kde se nám dokonce ztratil spolužák. Ale naštěstí se sám dostal na určený cíl našeho výletu a vše dopadlo dobře. Celé aktivity a hry byly pojaty zábavnou formou na výuku němčiny. Myslím, že mluvím za všechny, když napíšu, že na ně navždy budeme vzpomínat s úsměvem na rtech a budeme si zpívat jejich bezstarostné a veselé písničky.